vrijdag 6 maart 2009

De boekenweek gaat over dieren....

Anabel is een olifant in de dierentuin van Emmen, of beter Anabel was een olifant in de dierentuin van Emmen. Want Anabel is dood. In een greppel gevallen. Bij die val liep ze een soort Turks pilotensyndroom op, waardoor ze niet meer op kon staan. Sneu.

Mijn vader was boer. De veearts kwam bijna dagelijks langs, voor de koeien en varkens. Soms was er iets met de hond. Daar keek hij dan even naar, gratis. Of hij gaf hem 'een spuitje', ook gratis.

Als de kat ziek was, dan had hij 'kattenziekte'. Dat was de enige ziekte die wij kenden bij katten.
Je kon hem genezen als je met een bijl een puntje van z'n staart hakte. En dat deden we dan. Pas later snapte ik wat 'aderlaten' was.

Geert Wilders heeft vragen gesteld over Anabel. Ik vind het zielig voor Anabel dat ze dood is, maar zo gaat dat soms met dieren. Ik heb niets met een partij voor dieren of iemand die ook over die lijn wil scoren.

Ik hoop dat de eerste zin over de Turkse piloten mensen meer raakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten