dinsdag 20 oktober 2009

Tijdverspilling?

Er scheurt een gehandicapte voorbij.
Achter op haar scootmobiel zit een rollater met dikke banden.

Terwijl ik deze tekst proef als verwoording van mijn beeld, kijk ik haar na. Als het fietsersstoplicht op groen springt, perst ze zich tussen trottoirband en de achterste fietsers, om als tweede aan de overkant te zijn. Na nog een halsbrekende manoeuvre ligt ze op kop van het peletonnetje dat zojuist nog voor het stoplicht stond.

De vrijheid lonkt. De ruimte ligt voor haar. Haar bos krulhaar wappert in de wind. Haar turquoise windjack steekt fel af tegen de grijze fietsers.

Ik word gewaakt door een claxon. Mijn groene licht springt op oranje.
De man achter mij is not amused. Ik heb mijn tijd verspild.

1 opmerking:

  1. turquoise tussen grijs
    groen, oranje, rood...
    moment in de tijd
    dat is geen tijdsverspilling!

    BeantwoordenVerwijderen