donderdag 19 februari 2009

Necrofiele dieren

Ik las een column van een sportjournalist. Hij vond dat Marco van Basten niet met de fans van Ajax had moeten praten. Van Basten is de trainer. De fans zijn er als klapvee. Basta!

Ik vraag me af waar een column voor is. Schrijf je daarin iets wat je echt vindt, of hoor je mening A en schrijf jij dan mening B?

Ik kijk naar De Wereld Draait Door (DWDD). Matthijs van Nieuwkerk heeft een bioloog op visite. Die vertelt over het feit dat hij een prijs (de IG-Nobel) heeft gewonnen met het vastleggen van de paring van twee homosexuele eenden, waarvan er één dood is. Homofiele necrofilie komt blijkbaar (ook?) bij dieren voor.

Er zijn bewegende beelden van een necrofiele duif op een plein in Florence. Je ziet een duif, die op een andere (niet bewegende) duif zit. Veel valt er niet te zien. Matthijs kan er niet naar kijken zegt hij. Vindt hij dat echt? Of vindt hij dat je dat moet zeggen?

Ik vraag me af waar DWDD voor is. Is het onderhoudend of ter meerdere glorie van Matthijs?
En zegt Matthijs daar wat hij denkt, of zegt hij wat hij denkt dat de kijkers vinden dat hij moet denken?

De betreffende bioloog is onderhoudend. En waardevrij in zijn analyse.
Daar kan Matthijs nog een hoop van leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten