zaterdag 28 februari 2009

Lewis: een echte ambtenaar 2.0

Ik kijk steeds minder TV. Heerlijk eerlijk Heertje natuurlijk, om de TV aan de kaak te stellen. En zo nu en dan een detective. Maar Morse is dood. Dood, dat lijkt een steeds terug kerend thema in deze blogs. Maar nu even niet.

Morse had een hulpje: Lewis. De man die in Australië naar huis belde en ondertussen tussen z'n tenen de sporen van een dag hard werken weg wreef. Een nagel van z'n grote teen haalde en die als tandenstoker gebruikte. Een man naar mijn hart.

En nu heeft Lewis op zijn beurt een eigen hulpje: sergeant Hathaway.

Gisteravond heb ik weer eens naar een aflevering van 'Lewis' gekeken, weggestopt op België twee. Briljante dialogen, en een prachtig plot. En vooral van deze tijd: Lewis, die weet dat alle studenten communiceren via hun website, hyves en linkedin.

Ik ben ook bezig om mijn generatiegenoten te laten ontdekken wat de consequenties zijn van de virtualisering van de wereld. En onze overheid doet dat ook met z'n ambtenaren: Op weg naar Ambtenaar 2.0.

Lewis is dat al, een echte ambtenaar 2.0. Het ware geluk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten