vrijdag 20 november 2009

Constructiefout

In Griekenland mocht ik het toiletpapier niet in de WC gooien. Ook niet na een wat grotere inspanning. Overal moedigen bordjes mij aan om de restanten van eventuele reinigingswerkzaamheden in de doos naast het toilet te gooien. Er viel een drempeltje te overwinnen moet ik toegeven.

Het hele ritueel kwam weer bij me boven, toen ik ontdekte dat het toilet op mijn werk een constructiefout heeft. Als je het toilet door spoelt komt het water aan de voorkant van de toiletpot binnen gestroomd. Het schept het zojuist zorgvuldig gedrapeerde papier van onderen en zo ontstaat er een luchtzak. En hoe lang je ook spoelt, het ballonvormige product van je inspanningen blijft duidelijk zichtbaar boven de draaikolk van het spoelende water uitsteken. Uiteindelijk blijft er slechts de keuze tussen net doen of je het niet merkt, of een gaatje maken, hoe dan ook.

Er wordt in ieder geval niets aan gerepareerd: Niemand durft er over te praten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten