woensdag 30 december 2009

Top 2000

Op de radio is de top 2000. Dat wil zeggen op radio 2. Op Classicfm is de top 1000 aller tijden. De toevoeging 'aller tijden' geeft, denk ik, aan dat er in de top 1000 wel muziek staat van voor 1900, en in de top 2000 niet. Ook Q music en Radio Veronica hebben een top 1000! Op radio 4 intussen is de radiovierdaagse. Iedereen lift mee op het veronderstelde succes van radio 2.

Ondertussen wentelt die top 2000 zich in zelfgenoegzaamheid. Op de radio wordt het ene slijmmailtje na het andere voorgelezen. Op TV komt Matthijs van Nieuwkerk dagelijks klaar bij weer een kwijlliedje uit de jaren 60 of 70. En Leo Blokhuis laat zich ook mee voeren.
De vraag is of en kritisch mailtje ook kan. Of worden die niet in gestuurd?

Ondertussen blijkt dat Viertakt Vroeg op radio 4 per 1 februari wordt afgeschaft. Maar daar maakt niemand zich publiekelijk druk om. Mijn eigen favoriete programma! Zonder reclame, zonder nieuws. Ik heb het gevoel dat ik word afgewezen, dat ik er niet mag zijn.

Het is ongelijk verdeeld in de wereld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten